Tee- se- itse- miehen preshave

Käytettävät aineet ennen ajoa
YahaRi
Viestit: 4
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 17:22

Tee- se- itse- miehen preshave

Viesti Kirjoittaja YahaRi »

Sellaista lähdin kyselemään, että onko jengillä mitään hyviä preshave- öljyreseptejä tai vinkkejä uber/super- vaahdon tekemiseen (tiedän miten ne tehdään, nyt halutaan nousta seuraavalle levelille)

Itse olen menestyksellä käyttänyt öljyä, jossa on 2/3 manteliöljyä (apteekista) + n. 1/3 rypsi/ oliiviöljyä + Karmolistippoja (apteekista) + muutama tippa aromaattista öljyä ( kataja, Kärkkäiseltä) + pieni liraus vauvaöljyä (se mukamas saattaisi tehdä terälle hyvää, tokkopa tekee pahaakaan naamalle).

Luulen, että tuo saattoi säästää naamani muutamalta viillolta silloin ihan opettelun alussa. Nykyään kun vaahdotus ja muu preppaus alkaa sujua ja veitsikin kulkee useimmiten sujuvasti, niin ei joka kerta jaksa öljytä, vaan entäpä ne vaahdot?

Vinkkejä, oivalluksia?


YahaRi
Viestit: 4
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 17:22

Re: Tee- se- itse- miehen preshave

Viesti Kirjoittaja YahaRi »

Ja heitetään toinen heti perään.

Onko kukaan tehnyt itse partasaippuaa?
Jaatinen1982
Viestit: 24
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 18:25
Paikkakunta: Harjavalta

Re: Tee- se- itse- miehen preshave

Viesti Kirjoittaja Jaatinen1982 »

Nyt menee sellaiselle tasolle harrastuksessa, että jään mielenkiinnolla odottamaan jatkoa :)
"Joskus asioiden eteenpäin meneminen ja muuttuminen ei tarkoita kehittymistä"
T:mi Juha Hämäläinen
Partaveitsen teroituspalvelut ja kaikkea kivaa nahasta www.juhahamalainen.eu
Peksu
Viestit: 20
Liittynyt: 08 Helmi 2015, 15:36

Re: Tee- se- itse- miehen preshave

Viesti Kirjoittaja Peksu »

Moro!
Olen tehnyt yhden erän pre-shave öljyä, jossa oli n 70 % risiiniöljyä ja n.30% neitsytoliiviöljyä sekä laventeliöljyä. Tuo sekoitus oli hieman liian paksua ja sotkevaa. Halpaa oliiviöljyä ei kannata ostaa, koska siinä saattaa olla suurin osa mm rypsiöljyä.

Öljyjen ongelmana on säilyvyys. E-vitamiini on hyvä luonnon säilöntäaine, jota saa esim. meikkinettikaupoista. Ilman säilöntäaineita esim. risiiniöljy pelittää n. 3-4 kk ja säilöntäaineella vajaan vuoden. Kannatta tehdä käyttöä varten pieni erä (10 - 30 ml) ja säilyttää loppuja jääkaapissa.

Esimerkiksi Dr.K Soap Companyn pre-shave öljyssä on vain aprikoosi- ja risiiniöljyä sekä eteeristäöljyä (tuoksu) ja E-vitamiinia. Se on siis yksinkertainen resepti, mutta mikä on oikea sekoitussuhde on jo toinen kysymys.
Skalic
Viestit: 15
Liittynyt: 07 Helmi 2015, 20:04

Re: Tee- se- itse- miehen preshave

Viesti Kirjoittaja Skalic »

YahaRi kirjoitti:
Itse olen menestyksellä käyttänyt öljyä, jossa on 2/3 manteliöljyä (apteekista) + n. 1/3 rypsi/ oliiviöljyä + Karmolistippoja (apteekista) + muutama tippa aromaattista öljyä ( kataja, Kärkkäiseltä) + pieni liraus vauvaöljyä (se mukamas saattaisi tehdä terälle hyvää, tokkopa tekee pahaakaan naamalle).
Oli pakko testata kyseistä settiä, täytyy sanoa että toimii aivan mahtavasti.
Vastaa Viestiin