MWF

Käytettävät aineet ennen ajoa
Elevator
Viestit: 337
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 20:22
Paikkakunta: Paimio

MWF

Viesti Kirjoittaja Elevator »

Mites latailla ja vaahdottaa Mitchell's Wool Fatiä
https://www.youtube.com/watch?v=bwAj8eMgick


mmarkku
Viestit: 68
Liittynyt: 10 Maalis 2015, 17:36

Re: MWF

Viesti Kirjoittaja mmarkku »

Kyllähän tuo MWF on aivan ykkönen, suojaava vaahto ja lopputulos on aina miellyttävä!
Oceanrising
Viestit: 23
Liittynyt: 08 Tammi 2016, 13:14

Re: MWF

Viesti Kirjoittaja Oceanrising »

Hei, oletteko kokeilleet miten iso ero on jos sudin vain kastelee ennen MWF:n (tai muun) lataamista vs useiden minuuttien imeytysaika?
Elevator
Viestit: 337
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 20:22
Paikkakunta: Paimio

Re: MWF

Viesti Kirjoittaja Elevator »

Oceanrising kirjoitti:Hei, oletteko kokeilleet miten iso ero on jos sudin vain kastelee ennen MWF:n (tai muun) lataamista vs useiden minuuttien imeytysaika?
On tullut kokeiltua. Kyllä kuivastakin saippuasta saa aikaan kelpo latauksen, mutta itse vaahdosta ei tule niin hyvää kuin liotetusta saippuasta saisi. Tuo liottaminen kannattaa mieltää osaksi vaahdotusta tän palikan kohdalla.
Lisäksi MWF tuntuu tykkäävän kosteudesta jota se saa liotuksessa. Jos saippua pääsee kuivumaan liian kovaksi sen ominaisuudet heikkenevät.
Oceanrising
Viestit: 23
Liittynyt: 08 Tammi 2016, 13:14

Re: MWF

Viesti Kirjoittaja Oceanrising »

Elevator kirjoitti:Lisäksi MWF tuntuu tykkäävän kosteudesta jota se saa liotuksessa. Jos saippua pääsee kuivumaan liian kovaksi sen ominaisuudet heikkenevät.
Ok. Eilen minulla taisi olla liikaa vapaa-aikaa kun testasin eilen vaahdottamista eri saippuoilla ja sudeilla, MWF mukaanlukien. Ensin liotin kaikki sudit lämpimässä vedessä ja laitoin ne altaan reunalle. Sitten otin ja vaahdotin yhdellä sudilla eri saippuoita huuhdellen sekä kulhon että sudin saippuaa vaihtaessani. Siinä tuoksinnassa MWF väkisinkin tuli kostutettua kunnolla ja siitä tuntui saavan kunnon paksun vaahdon.

Itse sudin kostuttamisesta ennen ajoa pitänee itse kunkin tehdä omat testinsä. :)
Elevator
Viestit: 337
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 20:22
Paikkakunta: Paimio

Re: MWF

Viesti Kirjoittaja Elevator »

Oceanrising kirjoitti:
Elevator kirjoitti:Lisäksi MWF tuntuu tykkäävän kosteudesta jota se saa liotuksessa. Jos saippua pääsee kuivumaan liian kovaksi sen ominaisuudet heikkenevät.
Ok. Eilen minulla taisi olla liikaa vapaa-aikaa kun testasin eilen vaahdottamista eri saippuoilla ja sudeilla, MWF mukaanlukien. Ensin liotin kaikki sudit lämpimässä vedessä ja laitoin ne altaan reunalle. Sitten otin ja vaahdotin yhdellä sudilla eri saippuoita huuhdellen sekä kulhon että sudin saippuaa vaihtaessani. Siinä tuoksinnassa MWF väkisinkin tuli kostutettua kunnolla ja siitä tuntui saavan kunnon paksun vaahdon.

Itse sudin kostuttamisesta ennen ajoa pitänee itse kunkin tehdä omat testinsä. :)
Äh. Mitähän mä luin sun tekstistä ensin :D Aloin jauhamaan tuon saippuan liotuksesta...

Niin tuo sudin liottaminen on kiinni sun sudista. Jos sulla on siankarvainen suti, sitä kannattaa liottaa kyllä jotta karvat eivät katkeile. Siankarva imee itseensä vettä. Itsessään liotusajalla voi vähän säätää sen sudin jäykkyyttä. Sen oppii kokeilemalla. Mäyrä tai heppa taas ei vaadi mitään varsinaista liotusta, riittää että karva kastuu kunnolla. Nämä karvat eivät kastu itsessään, mutta sitovat vettä tehokkaasti. Ja synteettisen kanssa on aivan sama mitä tekee.
Andrimus
Viestit: 38
Liittynyt: 15 Loka 2015, 18:52

Re: MWF

Viesti Kirjoittaja Andrimus »

Kommentti" synteettisen kanssa on aivan sama mitä tekee." Ja repesin täysin.
liian vilkkaan ja ehkä likaisen mielikuvituksen omistajana, emme varmaan ajatelleet aivan samaa :o
Oceanrising
Viestit: 23
Liittynyt: 08 Tammi 2016, 13:14

Re: MWF

Viesti Kirjoittaja Oceanrising »

Laitoin siankarvasudin lämpimään veteen suihkun ajaksi ja kieltämättä sillä sai MWF:stä helposti kelpo vaahdon.

Tuo siankarvan ominaisuus sitoa vettä ei tee siitä ehkä parasta kadidaattia matkakäyttöön, koska se ottaa aikansa kuivua. Varsinkin jos aikoo aamulla ajaa parran ja sen jälkeen pakata kamppeensa. Synteettiset sudit lienevät tässä käytössä paikallaan. MWF:ää tuskin ottaisin matkalle mukaan muutenkaan. Olen antanut itseni lukea interwebistä että veden laadulla on vaikutusta vaahtoon ja joku helpompi creme/saippua olisi varmempi vaihtoehto.
Andrimus
Viestit: 38
Liittynyt: 15 Loka 2015, 18:52

Re: MWF

Viesti Kirjoittaja Andrimus »

Matkakäytössä itsellä ihan mäyrä ja muhlen sutikotelo. Ilmanvaihto toimii ja eipä ole ongelmia ollut.
Itse en ole vain päässyt sisälle noiden synteettisten kauneuteen. :shock:
Saippuana milloin mitäkin purkista, esim vihreä proraso. Muut tavarat tunnelman mukaan.
Mainittakoon vielä, että matkapäiviä tuli viime vuonna useampi kuukausi yhteensä.
Vastaa Viestiin