Uuden sudin käyttöönotto

Avatar
Mosse70
Viestit: 11
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 10:37
Paikkakunta: Kanta-Häme

Uuden sudin käyttöönotto

Viesti Kirjoittaja Mosse70 »

Sain tänään uuden silmäteräni postista (Kent BLK2) sudin ja hieman epätietoisuus vaivaa että mikä on paras tapa ottaa uusi suti käyttöön että tästä uutukaisesta olisi iloa ja käyttötunteja pitkäksi aikaa?

Pelkällä kuumalla/lämpöisellä vedellä huuhtasu vai joku pesu oikeen jollakin aineella?


Mühle R41/R89 Omega Proraso Feather
Elevator
Viestit: 337
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 20:22
Paikkakunta: Paimio

Re: Uuden sudin käyttöönotto

Viesti Kirjoittaja Elevator »

En tiiä mitä nuo oikein laatumerkkien valmistajat suosittelevat mutta noi halppikset kuten Frank Shaving kertovat että aitokarvaisissa voi olla uutena elukan haju. Siksi ne suositellaan pesemään miedolla elukkashamppoolla. Itse oon pessyt vaimon shamppoolla jossa ei ole silikonia, ajaa saman asian. Ja se pesu sellaisella lämpöisellä vedellä, liotan pesuainevedessä kymmenkunta minuttia ja huuhtelen runsaalla vedellä.
JuKor
Viestit: 3
Liittynyt: 16 Helmi 2015, 20:44

Re: Uuden sudin käyttöönotto

Viesti Kirjoittaja JuKor »

Itse myös huolto pesen sutia välillä koiran pesuaineella.
Veitsi kaulalla on upea fiilis
N-666
Viestit: 14
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 09:48

Re: Uuden sudin käyttöönotto

Viesti Kirjoittaja N-666 »

Kovaa ajoa vain, harvoin kai mäyränkarvasuti pahasti eläimelle haisee. Jotkut vaahdottavat partasaippuaa reilusti ja jättävät vaahdon sudin karvoihin vaikuttamaan esim. yön yli.
Avatar
Mosse70
Viestit: 11
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 10:37
Paikkakunta: Kanta-Häme

Re: Uuden sudin käyttöönotto

Viesti Kirjoittaja Mosse70 »

Eiköhän näillä ohjeilla jo pärjätä.

Kiitooos. :)
Mühle R41/R89 Omega Proraso Feather
Gemini68j
Viestit: 26
Liittynyt: 08 Helmi 2015, 07:15

Re: Uuden sudin käyttöönotto

Viesti Kirjoittaja Gemini68j »

Itsekin olen tuolla menetelmällä karkoittanut tuoksuja uudesta mäyränkarvasudista, mutta mutta, arvaako sitä vaahtoiseksi ihan yön yli jättää? Mitä se mahtaa tehdä sudin solmulle?
N-666
Viestit: 14
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 09:48

Re: Uuden sudin käyttöönotto

Viesti Kirjoittaja N-666 »

Kerran tai pari olen itse antanut muhia yön yli, en ole huomannut haittavaikutuksia.
Peksu
Viestit: 20
Liittynyt: 08 Helmi 2015, 15:36

Re: Uuden sudin käyttöönotto

Viesti Kirjoittaja Peksu »

Ei tuon tason sutia (Kent BLK 2) tarvitse sen kummemmin liotella. Riittää että vaahdottaa kaksi kertaa kämmenkupissa, Sen jälkeen se on käyttövalmis. Suti tarvitsee pesua, kun kuivunutta voidetta/saippuaa on kertynyt solmun juureen. Yhden sortin pesuohje löytyy blogistani: http://shavingpex.vuodatus.net/lue/2013 ... sutin-pesu
Skalic
Viestit: 15
Liittynyt: 07 Helmi 2015, 20:04

Re: Uuden sudin käyttöönotto

Viesti Kirjoittaja Skalic »

Kuinkas sitten kun luukusta kilahtaa villasiankarva suti, onko sitä syytä liotella ennen käyttöön ottoa. Vielä ei ole tarpeen hankkia pesukarhunkarvaa mutta ehkä myöhemmin
N-666
Viestit: 14
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 09:48

Re: Uuden sudin käyttöönotto

Viesti Kirjoittaja N-666 »

Ei ole ollut tarvetta sen kummemmin liotella kumpaakaan Omegan villisiankarvaista sutia ennen käyttöönottoa. Tietysti nämä ovat varmasti jossain määrin sutikohtaisia tapauksia.
Vastaa Viestiin